In Memoriam Frans van Halder, kooiker op eendenkooi De Sompen

Afgelopen donderdag 27 mei is na een kort ziekbed Frans van Halder overleden. Frans was kooiker op eendenkooi De Sompen in Haarsteeg. Na in 2015 als journalist bij het Brabants Dagblad met pensioen gegaan te zijn, kwam Frans via een excursie op eendenkooi De Sompen met de kooikerswereld in contact. Dat de vonk oversloeg was niet verwonderlijk, gelet op zijn grootte belangstelling voor natuur in brede zin. In zijn lange journalistieke loopbaan zijn van zijn hand veel artikelen met natuur als onderwerp in nieuwsbladen verschenen. Eenmaal als kooiker actief op De Sompen sloot Frans zich direct aan als lid bij de Kooikervereniging. De redactiecommissie van het Kijkgat wist hem al snel te vinden voor interviews en het schrijven van artikelen. Daardoor werd hij al snel een vertrouwd en bekend gezicht in de kooikerswereld. In de uitgave van 2020 van het Kijkgat staat o.a. een uitgebreid artikel van hem over de wolf die in 2020 enkele weken huisde op De Sompen. Naast de vele publicaties van zijn hand koesteren we mooie herinneringen en momenten met Frans.

We wensen zijn naasten veel sterkte en moed het verlies van Frans een plek te geven.

Bestuur Kooikersvereniging

Overlijdensbericht Frans van Halder