OOK AAN DE SLAG IN EEN EENDENKOOI?

Onderhoud en gastheerschap in een eendenkooi

In de kooien die zijn aangesloten bij de Kongsi van de Eendenkooi zijn veel vrijwilligers actief. In veel kooien helpt een vast ploeg met het groenonderhoud. Ook zijn er vrijwilligers die bezoekers rondleiden en inwijden in de geheimen van de eendenkooi. Zij leggen uit hoe de vangconstructie werkt, maar ze gaan ook in op de cultuurhistorie van de kooi en de natuurwaarden.

De natuurorganisaties die lid zijn van de Kongsi kunnen vaak nieuwe vrijwilligers gebruiken. Interesse? Neem dan contact op met de eigenaar van de kooi waar je aan de slag zou willen. Kijk op de kaart voor ligging en meer informatie.

Contactgegevens:

Voor meer informatie over de Kongsi van de Eendenkooi kunt u contact opnemen met
Landschapsbeheer Friesland

Commissieweg 15