NIEUWSBERICHTEN

Gratis lezing en praktijkdagen eendenkooi

Wilt u meer leren over eendenkooien? Over de geschiedenis, de werking en het beheer? Landschapsbeheer Friesland en Staatsbosbeheer organiseren op Terschelling een praktijkcursus over eendenkooien.

Deze praktijkcursus bestaat uit één lezing en twee praktijkdagen. De lezing vindt plaats op vrijdagavond 1 maart in de Landbouwschool en wordt gegeven door eendenkooideskundige dhr. Désiré Karelse. Op deze avond komen de geschiedenis, de werking en de verschillende kooitypen aan bod. Tijdens de twee praktijkdagen op zaterdag 2 en 9 maart wordt aandacht besteed aan beheer, onderhoudstechnieken en gastheerschap. Op beide dagen gaan de cursisten praktisch aan de slag in een eendenkooi. U kunt er ook voor kiezen om alleen de lezing te volgen.

Meer informatie kunt u hier vinden