NIEUWSBERICHTEN

22 februari 2017 - SJN-Cursus Jacht & Faunabeheer onderdeel eendenkooi en kooibedrijf - 1 april a.s. te Lekkerkerk

Om als kooiman of kooivrouw eenden te mogen vangen heb je/heeft u een kooikersdiploma nodig. Om dat te krijgen dient u examen te doen en daaraan voorafgaand theoretische lessen te volgen. Dit jaar hebben zich 10 kandidaten aangemeld voor de opleiding! Elk jaar is er cursusdag. Dat is op zaterdag 1 april 2017. Het ontvangstgebouw bij de eendenkooi Bakkerswaal te Lekkerkerk is de logische praktijklocatie. In de ochtend wordt een theorieles eendenkooi en kooibedrijf aangeboden én in de middag een bezoek aan de eendenkooi.
De Eendenkooi Stichting en de Kooikersvereniging organiseren gezamenlijk in overleg met de Stichting Jachtopleidingen Nederland de opleiding. Daartoe is, in aanvulling op de jachtopleiding, een apart cursusonderdeel geschreven. Meer informatie kunt u hier vinden.

Kooikersvereniging

Adres secretariaat